Saturday, October 16, 2010

PENGENALAN JUS HERBA

arrora_theroses@yahoo.com/arrora.theroses@gmail.com


JUS HERBA



PADUAN HEBAT SAINS MODEN DAN RAMUAN TRADISIONAL


Tahukah anda??
Herba, tumbuh-tumbuhan, akar dan kulit pokok, dedaun dan bunga-bungaan menjadi santapan nenek-moyang kita sejak dahulu kala lagi. Ini kerana mereka menyedari begitu banyaknya manfaat yang terkandung dalam sumber botani tersebut. Banyak juga daripadanya yang dijadikan ubat untuk penyembuhan atau untuk meningkatkan tahap kesihatan dalam perubatan tradisional.

Dunia berubah...atau lebih tepat lagi, manusia berubah. Amalan pemakanan yang sihat itu tidak lagi menjadi budaya. Malah, semakin dilupakan. Dengan pemodenan yang sentiasa rancak mengawal peredaran masa, soal pemakan dan kesihatan tidak lagi menjadi isu utama dalam kehidupan seharian manusia hari ini meskipun mereka menyedari betapa pentingnya dua elemen itu dan ia saling berkait rapat. Makan apa yang sempat dan tiada masa untuk  melakukan banyak aktiviti. Akibatnya, penyakit pun menjadi tetamu yang tak diundang dalam badan kita.  Penyakit itu akan lebih menambah sakit apabila banyak wang ringgit terpaksa ditaburkan demi penyembuhannya walaupun hasilnya masih tidak dapat ditentukan.


Perkembangan sains dan teknologi nyata memainkan peranan yang penting dalam usaha mengurangkan potensi penyakit kepada sesiapa sahaja. Tidak hanya kepada golongan yang bekerjaya atau yang mampu sahaja.Pakar saintis percaya hanya sumber botani sahaja yang memiliki "kuasa magika" untuk menjaga kemaslahatan dan memberi kebaikan kepada badan manusia. Apabila kehebatan sains dipadukan dengan amalan pemakanan tradisional yang direkodkan sejak berkurun yang lalu, maka lahirlah satu minuman kesihatan yang sangat praktikal untuk dinikmati oleh setiap insan dalam dunia hari ini. 


JUS HERBA - PENTERJEMAHAN SEBENAR KEHEBATAN SAINS DAN TRADISIONAL UNTUK KESIHATAN.      

No comments:

Post a Comment